Saturday 23 January 2016

will M I S S Y O U


Assalamualaikum

Maybe this is my last entry.
Just sad part i want create before this blog close for me FOREVER!!
             *okay sudahsudah fara nk speaking lelebih

Entry kali ini bercampurbaur perasaan gembira sedih suka duka deritaku bahagiamu *nampak dengan tajuk lagu Hafiz masuk sekali. Okay lets start abt tajuk kang makin larilari berkejarkejaran pula *yes! masuk tajuk lagu lagi. Hmm, act aku taktahu nak mula dari mana cerita ini, tapi just nak release satu perasaan yg berat sangat dalam life aku selama ini. Perasaan ini susah nak gambarkan pd zahirnya tp dalaman dia Allah yg tahu.

Rindu?
Jujur pd diri sendiri hati ini selalu rindu tak pernah sekali hati ini cubamencuba untuk menghilangkan perasaan ini. Sekuatkuat hati aku ini bila timbul perasaan RINDU rasa nak menangis tp airmata sudah tk mampu lagi nak mengalir. Ya rabb, perasaan ini paling pedih sakit sebab bila kau terlalu rindukan seseorang tp tak mampu melepaskan kerinduan itu yang kau mampu cuma meluahkan hanya pd Allah tempat kau bergantung hidup.

Kalau ada satu pertanyaan yg orang tanya aku, SIAPA yang kau rindu? Aku akan jawab ada satu nama yg akan kekal sampai bilabila aku rindu. Dan jika ada orang tanya aku, Kenapa masih SETIA pd satu nama even telah lama kau berpisah dengan dia? Aku akan jawab sebab dia orang yg berjaya buat aku kenal apa itu MENGHARGAI. Jika masih ada orang bertanya sampai bila harus DERITA untuk menunggu? Aku akan jawab, aku nak belajar hargai kembali saatsaat bersama ketika dahulu.

Bila kini semua sudah berakhir pd dia dengan SEMPURNA tidak pd aku. Dia cuma meminta ruang dan masa untuk dia belajar mengenali 'hidup' dia kembali. Tapi bagi aku keputusan yg dia buat cuma ingin melarikan diri dr semua orang yg berada di sekeliling dia. Menjauhkan diri dr semua orang dan mengambil keputusan untuk tidak meneruskan sebarang perhubungan istimewa dlm life baginya itu keputusan paling THEBEST. Aku tak pernah menghalang sebarang keputusan dia jika itu terbaik untuk dia, tapi bila dia cuba mengelakkan dari semua orang, aku BANGKANG!!! If dia nak mencari kembali keceriaan kegembiraan dia seperti dulu aku gembira tapi aku taknak dia buang kawankawan dia.

Aku tahu kehadiran aku dalam hidup dia kembali langsung tak bererti apaapa. Itupun apabila aku tahu keputusan dia nk pergi terlalu dekat bila aku muncul kembali dalam hidup dia. Dia ambil keputusan nak habiskan beberapa bulan yg tinggal untuk bersama kawankawan dia for the last moment. Tapi untuk diri aku sendiri tak cukup untuk aku memenuhi last moment bersama dia. Impian untuk kembali bersama dia terlalu singkat. Pernah ketika aku anggap hadir dia kembali mencari aku hanya sekadar bertanya khabar 'bekas kekasih' lama. Tapi bila ada kawan dia bagitahu dia nak pergi jauh tak lama lagi and kemungkinan besar dia cari aku balik sebab nak isi masamasa terakhir bersama aku. Aku tersedar. Aku masih ingat ayat dia "nanti cari masa kita lepak samasama" Anggapkan aku cuma mungkin dia menganggap aku teman. Bila dia bagitahu dia nk pegi jauh dia tanya aku "kau nak tak jaga DOMO balik?" Aku just mampu jawab YA sebab aku rindu DOMO. Dulu, pernah dia bagitahu selagi DOMO ada dengan dia selagi itu tak akan ada perempuan akan singgah di hati dia. Dia anggap DOMO itu hati dia. So bila dia tanya suruh jaga DOMO aku terima sebab aku anggap dia bagi balik hati dia pd aku kembali. Bila aku dapat DOMO itu aku rasa aku akan kehilangan dia satu masa nanti. Perasaan itu selalu ada. For the last moment aku NEW YEAR! Yes! aku kehilangan dia, aku tk penuhi masamasa bersama dia. Aku PASRAH!

Hmmm aku cuma nak cakap cerita aku sangatsangat TERGANTUNG sebab kalau aku nk taip panjangpanjang memang makan tahun baru siap entry ini, aku just short kn cerita dia. Aku tulis entry ini cuma satu aku harap dia singgah membaca entry kali ini for the last memories. Aku juga nk dia tahu yg akan tetap SETIA, RINDU, CINTA, SAYANG, and paling best part aku akan tetap TUNGGU dia! Oppssss! bukan aku tknk move on cuma sampai sekarang aku tk dapat jumpa lelaki yg faham aku macamana kau faham aku, macamana kau dapat kawal aku, macamana kau dapat ajar aku kenal Allah. Semua itu ada pd kau. Aku masih cuba belajar jadi kuat bila kau pergi, Aku masih nak belajar terima hakikat kau dh pun pergi. Aku nak kumpul balik kekuatan diri aku semua dapat MOVE ON . Aku sedang mencuba. Please doakan aku! Please give me take a time, dont push me.

Okay cukup panjang lamalama aku boleh jadi penulis ini *ehem Mesti tertanyatanya siapa aku duk bercerita pasal dia panjang lebar. Okay nama dia AzmiSulaiman. This guy buat aku gila tahap benda tah sampai susah nk lupakan dia sedangkan dia dh BAHAGIA kt tempat baru. *okay tempat je baru bukan GIPREN BARU erkk Okay aku rasa cukupcukuplah entry ini panjang demi penutupan blog ini, maksudnya aku takkan lagi buka blog ini and taip sebarang apaapa lagi erkk. Biarlah blog ini habis dengan entry pasal si dia.

Doa aku untuk Azmi *acahacah wishluck
aku akan rindu muka ini

berdiri sebelah kau sampai bau kau aku boleh ingat

  • mie, fara hope awak berjaya kt sana belajar apa yg awak nak belajar, cari ketenangan apa yg akan buat awak tenang.
  • mie, fara percaya kenapa semua ini terjadi, and fara belajar, belajar terima hakikat JODOH kita tk kukuh sementara waktu ini HEHEHEH
  • mie, just do what you want to do. 
  • mie, bila balik sini PLEASE datang amekbalik DOMO. Fara taknak simpan sebarang kenangan kita selama ini dengan DOMO itu.
So i want say GOODBYE ADIOS to my lovelydovey blog 'me, you, we, us GROWTH UP' semoga success selalu and semoga selalu MEMBESAR terus! i will miss you blog *dandan lagu TERLALURINDU 

assalamualaikum and selamat pagi 240116-1:49 am. 

the sweet heart owl
Mamafafau :)

No comments:

Post a Comment